Περιγραφή Workshop
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την ικανότητα ενός ατόμου να συμμετέχει σε γεύματα. Στοιχεία του σώματος, όπως η αισθητηριακή επεξεργασία, ο στασικός έλεγχος, η αναπνοή και η πράξη, επηρεάζουν τη δυνατότητα συμμετοχής, όπως και οι στοματικοί παράγοντες, όπως η στοματική αισθητηριακή επεξεργασία και οι στοματοκινητικές δεξιότητες.
Η αναγνώριση των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε φαγητό και γεύματα, καθώς και πώς αυτοί αλληλοσυμπληρώνονται, αποτελεί τη βάση για την παροχή αποτελεσματικών υπηρεσιών που προωθούν μακροχρόνιες αλλαγές.Αυτό το course θα παρουσιάσει το Πρόγραμμα FOCUS για Επιτυχία στα Γεύματα, μια συστηματική προσέγγιση που αντιμετωπίζει τις αισθητηριακές, κινητικές και ψυχοκοινωνικές βάσεις που είναι απαραίτητες για ασφαλή και επιτυχή συμμετοχή στα γεύματα.
Το FOCUS είναι μοναδικό γιατί λειτουργεί ως μοντέλο κλινικής συλλογιστικής που συνδυάζει την υπάρχουσα γνώση του επαγγελματία για στοχευμένες και αποτελεσματικές θεραπευτικές υπηρεσίες, ενώ παράλληλα βοηθά τον επαγγελματία να αναπτύξει δεξιότητες στους τομείς που επιθυμεί.
Εκπαιδευτικοί Στόχοι:
Αναγνώριση: Αναγνώριση έξι αισθητηριακών και κινητικών περιοχών που είναι βασικές για την αξιολόγηση των αναγκών φαγητού και γευμάτων και σύνδεση τους με τη λειτουργική συμμετοχή στα γεύματα.
Εφαρμογή: Εφαρμογή διαδικασίας αξιολόγησης για τον προσδιορισμό κλινικών προτύπων και του σημείου εκκίνησης για θεραπεία.
Στόχοι: Δημιουργία λειτουργικών στόχων που συνδέονται με τις φάσεις παρέμβασης του FOCUS.
Εξήγηση: Επικοινωνία με γονείς ή επαγγελματίες σχετικά με το πώς το Πρόγραμμα FOCUS ανταποκρίνεται στις αισθητηριακές, κινητικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες ενός ατόμου.
Σχεδιασμός Θεραπείας: Ανάπτυξη θεραπευτικού σχεδίου που ενσωματώνει βασικούς παράγοντες και προσεγγίσεις παρέμβασης.
Αυτογνωσία: Αναγνώριση δύο δυνατών σημείων στην εργασία με πελάτες με στόχους που σχετίζονται με γεύματα και δύο τομείς ανάπτυξης για περαιτέρω υποστήριξη.
Στο σκέλος της Αξιολόγησης:
Το 6-φασικό μοντέλο παρέμβασης FOCUS.
- Το Πλαίσιο
- Η σημασία της κλινικής συλλογιστικής
- Τι το κάνει μοναδικό
- Για ποιους απευθύνεται (επαγγελματίες, πελάτες)
- Χρήση σε διαφορετικά περιβάλλοντα
Διαδικασία Αξιολόγησης
- Συλλογή δεδομένων: αισθητηριακά/κινητικά στοιχεία
- Χρήση εργαλείων αξιολόγησης
- Ανάλυση κλινικών προτύπων
Για το σκέλος της Παρέμβασης:
Διαδικασία Παρέμβασης
- Σύνδεση στόχων με φάσεις παρέμβασης
- Σχεδιασμός θεραπειών με βίντεο/παραδείγματα
- Εκπαιδευτικά εργαλεία για ομάδες υποστήριξης
Εκπαίδευση Γονέων & Συνεργατών
- Εκπαίδευση εκτός άμεσης φροντίδας
- Επαγγελματική υπεράσπιση
Βιβλιογραφία
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.). Washington, DC: Author.
Arvedson, J., Clark, H., Lazarus, C., Schooling, T., & Frymark, T. (2010). Evidence-based systematic review: effects of oral motor interventions on feeding and swallowing in preterm infants. Am. J. Speech Lang Pathol, 19(4), 321-340. doi:1058-0360_2010_09-0067
Benjasuwantep, B., Chaithirayanon, S., & Eiamudomkan, M. (2013). Feeding problems in healthy young children: prevalence, related factors and feeding practices. Pediatr Rep, 5(2), 38-42. doi:10.4081/pr.2013.e10
Benson, J. D., Parke, C. S., Gannon, C., & Munoz, D. (2013). A retrospective analysis of the sequential oral sensory feeding approach in children with feeding difficulties. Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention, 6, 289-300.
Brown, C. E., & Dunn, W. (2002). Adolescent/adult Sensory Profile: User’s manual. San Antonio, TX: Therapy Skill Builders.
Bureau of Labor Statistics. (2018, June 28). American Time Use Survey — 2017 Results [Press Release]. Retrieved from https://www.bls.gov/news.release/pdf/atus.pdf
Dunn, W. (2015). Sensory Profile 2: Psychological Corporation.
Gisel, E. G. (1988). Tongue movements in normal 2- to 8-year-old children: extended profile of an eating assessment. Am J Occup Ther, 42(6), 384-389.
Gisel, E. G. (1991). Effect of food texture on the development of chewing of children between six months and two years of age. Dev Med Child Neurol, 33(1), 69-79.
Gisel, E. G., & Schwob, H. (1988). Oral Form Discrimination in Normal 5- to 8-Year-Old Children: An Adjunct to an Eating Assessment. The Occupational Therapy Journal of Research, 8(4), 195-209.
Glass, R. P., & Wolf, L. S. (1994). A global perspective on feeding assessment in the neonatal intensive care unit. Am J Occup Ther, 48(6), 514-526.
Kerwin, M. E., & Eicher, P. S. (2004). Behavioral Intervention and Prevention of Feeding Difficulties in Infants and Toddlers. Journal of Early and Intensive Behavior Intervention, 1(2), 129-138.
Linscheid, T. R. (2006). Behavioral treatments for pediatric feeding disorders. Behav Modif, 30(1), 6-23. doi:10.1177/0145445505282165
Lukens, C. T., & Linschend, T. R. (2008). Development and validation of an inventory to assess mealtime behavior problems in children with autism. Journal of autism and developmental disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38(2), 342-352.
Maune, N. C. (2007). Pediatric Feeding Issues: Reexamining Assessment and Intervention Using the Sensory Integrative Frame of Reference. Sensory Integration Special Interest Section Quarterly, 30(1).
May-Benson, T. A., Koomar, J. A., & Teasdale, A. (2009). Incidence of pre-, peri-, and post-natal birth and developmental problems of children with sensory processing disorder and children with autism spectrum disorder. Front Integr. Neurosci, 3, 31. doi:10.3389/neuro.07.031.2009
May-Benson, T. A. (2015). Adult/Adolescent Sensory History: User’s Manual. Newton, MA: The Spiral Foundation.
Morris, S. E., & Klein, M. D. (2000). Pre-Feeding Skills: A Comprehensive Resource for Mealtime Development (2nd Edition ed.). Austin, TX: Pro Ed.
OTA The Koomar Center. (2011). Developmental/Sensory History. Newton, MA: OTA The Koomar Center.
OTA The Koomar Center. (2012). FOCUS How Do I Know? Newton, MA: OTA The Koomar Center.
OTA The Koomar Center. (2018). FOCUS Checklist. Newton, MA: OTA The Koomar Center.
Overland, L. (2001). Food for Thought. ADVANCE for Directors in Rehabilitation Magazine.
Overland, L. (2011). A Sensory-Motor Approach to Feeding. Perspectives on Swallowing and Swallowing Disorders (Dysphagia), 20(3), 60-64.
Parham, L., Ecker, C., Miller-Kuhaneck, H., Henry, D., & Glennon, T. (2007). Sensory processing measure (SPM) manual. Los Angeles, CA: Western Psychological Services.
Phalen, J. A. (2013). Managing feeding problems and feeding disorders. Pediatr. Rev, 34(12), 549-557. doi:34/12/549
Schaaf, R., & Mailloux, Z. (2015). Clinician’s Guide for Implementing Ayres Sensory Integration: ® Promoting Participation for Children With Autism. Bethesda, MD: AOTA Press.
Schwartz, J. L., Niman, C. W., & Gisel, E. G. (1984). Chewing cycles in 4- and 5-year-old normal children: an index of eating efficacy. Am J Occup Ther, 38(3), 171-175.
Smith, A. M., Roux, S., Naidoo, N. T., & Venter, D. J. (2005). Food choice of tactile defensive children. Nutrition, 21(1), 14-19.
Stratton, M. (1981). Behavioral assessment scale of oral functions in feeding. Am J Occup Ther, 35(11), 719-721.
Suarez, M. A. (2014). Multicomponent Treatment for Food Selectivity in Children: Description and Case Report. Nutr. Clin. Pract. doi:0884533614553638
Suarez, M. A., Nelson, N. W., & Curtis, A. B. (2012). Associations of physiological factors, age, and sensory over-responsivity with food selectivity in children with autism spectrum disorders. Open J Occup Ther., 1(1).
Suarez, M. A., Nelson, N. W., & Curtis, A. B. (2014). Longitudinal follow-up of factors associated with food selectivity in children with autism spectrum disorders. Autism, 18(8), 924-932. doi:1362361313499457
Twatchtman-Reilly, J., Amaral, S. C., & Zebrowski, P. P. (2008). Addressing feeding disorders in children on the autism spectrum in school-based settings. Physiological and behavioral issues. Language, speech, and hearing services in schools, 39(2), 261-272.
Διάρκεια: 2 ημέρες
Επίπεδο: Προχωρημένο
Κοινό:
- Εργοθεραπευτές/ Βοηθοί
- Λογοθεραπευτές/ Βοηθοί
- Πάροχοι Πρώιμης Παρέμβασης